Luku 3 / 5
Käynnissä

Tekoäly arvioinnissa ja palautteessa

Jukka 5.3.2024

This blueprint-style image showcases the use of artificial intelligence for student assessment and feedback. It includes an outline of an AI coding structure, graphs representing performance analysis, personalized feedback inscriptions, and inclusive elements symbolizing innovation in a high school setting. The Finnish text 'Tekoäly arvioinnissa ja palautteessa' meaning 'Artificial intelligence in assessment and feedback' is also incorporated.

Kolmannessa oppitunnissa opitaan, miten tekoälyä voidaan hyödyntää oppilaiden arvioinnissa ja palautteen antamisessa.

1. Tekoälyä hyödyntävät arviointimenetelmät

Ensimmäisessä aiheessa tutustutaan erilaisiin arviointimenetelmiin, jotka hyödyntävät tekoälyä. Opit, miten tekoäly voi auttaa objektiivisen arvioinnin toteuttamisessa ja miten se voi auttaa kohdentamaan arviointia yksilöllisesti opiskelijoiden tarpeiden mukaan. Käymme läpi erilaisia tekoälyä hyödyntäviä arviointimenetelmiä ja pohdimme niiden etuja ja haasteita.

2. Tekoäly palautteen antamisessa

Toisessa aiheessa keskitymme tekoälyn rooliin palautteen antamisessa. Opit, miten tekoäly voi analysoida opiskelijoiden suorituksia ja antaa heille yksilöllistä palautetta. Käymme läpi erilaisia tekoälyn tarjoamia mahdollisuuksia palautteen antamisessa ja pohdimme, mitä etuja ja haasteita tekoälyyn perustuva palaute voi tuoda lukio-opetukseen.

Huomio: Tämä oppitunti vaatii perustiedot tekoälystä ja sen käytöstä opetuksessa. Jos sinulla ei ole vielä näitä tietoja, suosittelemme perehtymään aiempiin oppitunteihin ennen tämän aiheen aloittamista.

Valmistaudu tutustumaan uusiin innovatiivisiin tapoihin hyödyntää tekoälyä arvioinnissa ja palautteen antamisessa lukio-opetuksessa!